کوروناویروس جدیدی که شیوع آن از چین شروع شد، اکنون بیش از ۲۰۶۰۰ نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس آخرین ارقام درباره شیوع ویروس کورونا که روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن منتشر شد، از این قرار است:

چین ۲۰۴۳۸ مورد ثابت‌شده عفونت با کوروناویروس جدید و ۴۲۵ مورد مرگ ناشی از آن از سرزمین اصلی چین گزارش شده است. علاوه بر این در قلمروهای چین، هنگ‌کنگ ۱۷ مورد عفونت با ویروس، شامل یک مورد مرگ و ماکائو ۱۰ مورد عفونت گزارش کرده است. اغلب موارد مرگ در ایالت هوبئی در مرکز چین گزارش شده است، که شیوع کوروناویروس جدید در آن از ماه دسامبر شروع شد. ۲۵ کشور دیگر هم موارد عفونت با کوروناویرس جدید را گزارش کرده‌اند از جمله تایلند با ۲۵ مورد، سنگاپور با ۲۴ مورد، ژاپن با ۲۱ مورد و کره جنوبی با ۱۶ مورد، آلمان با ۱۲ مورد، آمریکا با ۱۱ مورد، مالزی با ۱۰ مورد، ویتنام با ۱۰ مرد، استرالیا با ۷ مورد و فرانسه با ۶ مورد و امارات متحده عربی با ۵ مورد.

  • هنگکنگ نخستین مرگ را گزارش می‌کند

در حالیکه هزاران نفر از کارکنان پزشکی در هنگ‌کنگ روز سه‌شنبه برای دومین روز متوالی با درخواست بستن کامل مرز با سرزمین اصلی چین دست به اعتصاب زده‌اند، مقامات نخستین مرگ ناشی از کوروناویروس را در این قلمرو نیمه‌خودمختار چین گزارش کردند و نگرانی‌ها درباره انتشار محلی ویروس بالا گرفته است.

پس از اعتصاب بیش از ۲۰۰۰ نفر از کارکنان بیمارستانی هنگ‌کنگ در روز دوشنبه، همه ارتباطات زمینی و دریایی این قلمرو با سرزمین اصلی به جز  دو مسیر قطع شد. مقامات هنگ‌کنگ همچنین از شناسایی دو بیمار دیگر مبتلا به کوروناویروس بدون سابقه مسافرت به کانون شیوع در چین خبر دادند و یه این تریب شمار موارد انتشار محلی کوروناویروس در هنگ‌کنگ به چهار مورد رسید.

یک مرکز گردهمایی در شهر ووهان که به یک بیمارستان موقت تبدیل شده است

  • در ووهان چه خبر است

بیماران در شهر ووهان کانون اولیه شیوع کوروناویروس به بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی منتقل می‌شوند که فقط در ۱۰ روز با ساختمان‌های پیش‌ساخته ساخته و با تجهیزات پزشکی و سیستم‌های تهویه پیشرفته مجهز شد. یک بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی نیز که به طور خاص برای بیماران کورونا ساخته می‌شود، قرار است به زودی گشایش یابد.

مقامات در ووهان همچنین در حال تبدیل یک ورزشی، سالن‌ نمایشگاهی و مرکز فرهنگی به یک بیمارستن ۳۴۰۰ تختخوابی برای درمان بیماران با علائم ملایم هستند.

مقامات امیدوارند با این کارها بتوانند ازدحام بیش از حد سیستم بهداشت عمومی در ووهان و مناطق اطراف را برطرف کننند.

  • میزان کشندگی ویروس در حد ۲ درصد مانده است

به گفته مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین میزان کشندگی ویروس در حد ۲.۱ درصد ثابت ماده است. بیش از ۸۰ درصد از مردگان بالای ۶۰ سال داشته‌ و بیش از ۷۵ درصد دچار بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

مقامات ژاپنی نیز در حال چکاپ پزشکی بیش از ۳۰۰۰ مسافر سوار بر یک کشتی کروز ژاپنی هستند که یکی از مسافرانش پس از ترک کشتی هنگام توقف آن در هنگ‌کنگ از لحاظ ویروس کورونا مثبت شده است.

شرکت هوایی لوفت‌هانزای آلمان به جمع چندین شرکت هوایی دیگر پیوست که پروازهای بین‌المللی‌شان به چین را معلق کرده‌اند. چندین کشور هم ورود مسافران چینی یا افرادی را که اخیرا در چین بوده‌اند، ممنوع کرده‌اند. دو شرکت هوایی ژاپنی، جاپان ایرلاینز و ال نیپون ایرویز نیز پروازهایشان به چندین شهر چین از اواسط فوریه تا اواخر مارس کاهش داده‌اند.

کد خبر 482509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی US ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    0 0
    آمار کشور ما رو ندارید. الان بدید لااقل ما غافلگیر نشیم.